تبلیغات
آمادگی جسمانی - آیا "پیلاتس" انجام می دهید؟
 
آمادگی جسمانی
پنجشنبه 17 اسفند 1391 :: نویسنده : محمدرضا محمودی

مبتکر شیوۀ پیلاتس

ژوزف پیلاتس متدش را در جنگ جهانی اول در انگلستان بر روی هم وطنان زندانی اش و سپس سربازان زخمی و بی حرکت ابداع و امتحان کرد. او در نظر داشت از وسایل و فنر تخت ها برای به حرکت انداختن و کنترل کردن ماهیچه ها استفاده کند. پس این متد، فنی برای ایجاد مقاومت است. سپس در سال های دهه 20 این متد در امریکا بسیار محبوب می شود و مانند ژیمناستیک بر روی زمین با وسیله و یا بدون وسیله صورت می گیرد.

اصول شیوۀ پیلاتس

 

شیوۀ پیلاتس بر 8 اصل قرار دارد: تمرکز، کنترل،تنفس،دقت، توالی و تنهایی.

حالت بدن عنصر اصلی کار بر روی تعادل بدن است، این حالت بر شکم، باسن و عضلات تمرکز یافته است. حرکات پیلاتس نیازمند تنفس هستند.

در نهایت حرکات پیلاتس از حالت بدن، حرکت و تنفس ترکیب شده اند. تمرینات این ورزش کمی از یوگا و ژیمناستیک تقلید شده اند. این حرکات الهام گرفته از شیوه زندگی و حتی سنت ها هستند.

پیلاتس که بر روی زمین انجام می شود ویژگی های خاص خود را دارد و با وسایل مخصوصی صورت می گیرد: توپ، فنر، کش و... این وسایل باعث عدم تعادل و در نتیجه آن به حرکت در آمدن انواع ماهیچه های متعادل کننده می شوند. اما پیلاتس به هیچ وجه حرکات خشن و شدیدی بر ورزشکار تحمیل نمی کند بلکه با مقاومت و به آرامی صورت می گیرد.

در جریان انجام تمرینات، بعضی از ماهیچه ها را فعال می کنیم که به طور عادی کمتر به آنها نیاز داریم و در مقابل یک سری دیگر از ماهیچه ها را که عموماً سفت و کشیده هستند را شل می کنیم. و همچنین با آگاهی از بدن و کار کردش، تعادلش را بازسازی می کنیم. پیلاتس در بهبود نیروی ماهیچه ها، انعطاف، هماهنگ سازی و مراقبت از آنها نقش دارد.

فواید پیلاتس:

1- اصلاح و بهبود وضعیت بدن با تقویت و نیرو دادن به عضلات شکم، چهار سر ران ، باسن و کمر.

2-پیشگیری از آسیب های مرتبط با وضعیت بدن

3-افزایش انعطاف پذیری بدن.

4-کاهش فشار عضلانی

5-کنترل استرس ها به لطف فن تنفس پر انرژی و ایجاد حس سلامتی

6-اصلاح هماهنگ سازی .

7-دریافت اطلاعات سلامتی از وضعیت بدن با نگاه مثبت به سودمندی حرکات.

 

انجام پیلاتس

 

اساس حرکات پیلاتس بر حدود 500 تمرین قرار دارد که وضعیت بدن، حرکت و تنفس را درگیر می کند. تمام ماهیچه ها گاهی اوقات نیاز دارند که به تناوب در ترکیب های غیرمعمول قرار گیرند.

هر سانس تمرین پیلاتس عموماً 60 دقیقه طول می کشد. متد پیلاتس می تواند به عنوان ورزش اصلی، حرکت تکمیلی برای یک تمرین دیگر و یا به عنوان روش توانبخشی به کار گرفته شود.

همه می توانند پیلاتس انجام دهند. شیوۀ پیلاتس هم ورزشکاران حرفه ای در سطوح بالا و هم افراد بی تحرکی را که آرزوی تناسب اندام دارند را فرا می گیرد.

در نهایت پیلاتس به زنان باردار هم توصیه می شود.

متد استات،متد به روز شدۀ پیلاتس است که یافته های اخیر دربارۀ ستون فقرات را نیز در بر می گیرد. این متد توسط مایرا استات رقصنده حرفه ای طراحی شده است.

همچنین ورژن های دیگری نیز وجود دارد؛ مانند پیلاتس، متدِ آلیانس و یا متدی که توسط مرکز "آن مک میلان پیلاتس" پیشنهاد شده است.

karshenase86.blogfa.com

 

 





نوع مطلب : مطالب سودمند، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 16 مرداد 1396 04:55 ق.ظ
What i do not understood is in fact how you're not actually much more
well-liked than you may be now. You're very intelligent.
You already know thus considerably when it comes to this
topic, made me for my part imagine it from numerous varied angles.
Its like women and men don't seem to be involved except it's something to do with Lady
gaga! Your individual stuffs nice. At all times handle it up!
یکشنبه 15 مرداد 1396 05:01 ب.ظ
Great post. I was checking constantly this blog and I'm impressed!
Extremely useful info specially the last part :) I care for such info a lot.
I was seeking this certain information for a long time.
Thank you and good luck.
شنبه 14 مرداد 1396 10:32 ب.ظ
Today, I went to the beach front with my kids. I found a sea shell and
gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear."
She placed the shell to her ear and screamed. There was
a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I had to tell someone!
شنبه 7 مرداد 1396 08:19 ق.ظ
I like what you guys are usually up too. This kind of clever work and exposure!
Keep up the terrific works guys I've incorporated you guys to
our blogroll.
جمعه 1 اردیبهشت 1396 12:13 ق.ظ
WOW just what I was looking for. Came here by searching for آیا
دوشنبه 21 فروردین 1396 03:51 ب.ظ
May I simply just say what a relief to uncover somebody who genuinely knows what they're discussing on the net.

You definitely realize how to bring an issue
to light and make it important. A lot more people have to check this out and understand this side of the story.
I was surprised you're not more popular because you most
certainly have the gift.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :